Seznam školek
vyhledávání školekVyhledat další zařízení v okolí

Mateřská škola Klubíčko

Bezručova 1249, Lomnice nad Popelkou 51251

MATEŘSKÁ ŠKOLA KLUBÍČKO LOMNICE NAD POPELKOU Mateřská škola zahájila provoz 1. října 1982. Od roku 2003 je škola samostatným právním subjektem. Zřizovatelem je Město Lomnice nad Pop. – www.lomnicenadpopelkou.cz V uplynulém období prošla mnoha změnami jak v oblasti zlepšování materiálních podmínek, tak i celkového charakteru vzdělávacího působení. Provoz probíhá ve čtyřech třídách, maximální kapacita zařízení je 96 dětí. Dvě třídy jsou věkově smíšené, pro děti mladšího předškolního věku , jedna třída předškoláků a jedna speciální, zaměřená na vady výslovnosti. Pracuje zde 8 pedagogických pracovnic a 6 provozních zaměstnanců. Charakter budovy: Jedná se o komplex tří panelových budov s velkými okny a rovnou střechou. Dva pavilony se čtyřmi třídami pro děti jsou propojeny hospodářskou částí s vlastní školní kuchyní a prádelnou. Mateřská škola se nachází v pěkném a klidném prostředí, výhodně uprostřed města, blízko autobusového nádraží. Na každém pavilonu jsou dvě třídy a herny s přilehlými šatnami, wc a umývárnami, které dovolují rodičům přímý kontakt s dětmi i učitelkami ve třídách. Místnosti jsou, světlé a prostorné, dostatečně vybavené dětským nábytkem a spoustou hraček. Velké oblibě se v současné době těší školní zahrada, která je vybavena dřevěnými hracími objekty z dílny „Tomových parků“. Závěsné houpačky, šplhací stěny, prolézací domečky, skluzavky, velký královský kočár, pružinové houpačky a jiné. Jsou zde i dvě terasy vhodné pro pobyt dětí venku v době, kdy po dešti nemohou do trávy. To přicházejí na řadu koloběžky, odstrkovadla a traktůrky.Najde se tu i koutek pro výtvarné a pracovní činnosti včetně velkých kreslících tabulí. Členitost a poloha školní zahrady vytvářejí přirozené soukromí a intimitu, vhodnou pro pobyt dětí i pořádání vlastních zábavných programů. Od prosince 2015 je naše mateřská škola kompletně zabezpečena kamerovým systémem. Naše záměry: „ Kdo si hraje radost má, svět kolem sebe poznává“ Různými formami působením a činností dokazovat dětem, že naše klubíčko je bezpečným místem na světe, že lidé, kteří zde pracují je mají rádi a počítají s nimi. Cílem naší školy je zajistit pro děti spokojené a radostné setkávání s kamarády, vybavit děti základními poznatky z rozmanitých oblastí tak, aby obstály v současném světě. Intenzivně vnímáme současnou společenskou situaci a cítíme potřebu vzdělávat naše děti tak, aby byly schopné žít, pohybovat se a využívat všech vymožeností vyspělé moderní společnosti, zároveň však aby při tom byly uplatňovány vždy principy morálky a základní lidské hodnoty a normy touto společností uznávané. Naše MŠ pracuje podle vlastního výchovně vzdělávacího programu s názvem : „S Klubíčkem do světa poznání“, ve kterém si děti hrají, zpívají, tancují a sportují, poznávají svět kolem sebe, učí se výtvarným a pracovním technikám, učí se upřednostňovat kvalitní mezilidské vztahy. Cíle programu: umožnit každému dítěti rozvinout maximálně svůj potenciál učit dítě žít ve společnosti ostatních rozvíjet jeho osobní spokojenost a pohodu usnadňovat dítěti jeho životní i vzdělávací cestu na principech individualizace ve vzdělávání napomáhat mu v chápání okolního světa, motivovat je k dalšímu poznávání formou prožitkového učení vytvářet zdravé sebevědomí každého dítěte vedení k toleranci a dodržování stanovených pravidel chování Oblasti vzdělávání jsou integrované bloky a tematické okruhy, které jsou průřezové, vycházejí z praktických životních situací, prostředí, jsou zaměřeny k určitým činnostem, aktivitám. Pomáhají dítěti chápat sebe sama i okolní svět, rozumět dění a orientovat se v něm. Integrované bloky se vzájemně doplňují, přecházejí plynule z jednoho do druhého, některá témata se opakují, připomínají v jiných souvislostech. Děti se učí vidět věci z různých pohledů. Směřují k vybavení dětí základními vědomostmi, znalostmi, dovednostmi ve všech vzdělávacích oblastech. Ve všech integrovaných blocích se prolínají vzdělávací oblasti RVP.

Komentáře

Přidejte svůj názor