Seznam školek
vyhledávání školekVyhledat další zařízení v okolí

Základní škola a Mateřská škola Chrášťany

Chrášťany 41, Rudná 25219
https://www.skolkamalvina.cz

Školní poradenské pracoviště Školní poradenské pracoviště při Základní škole a Mateřské škole Chrášťany, okres Praha-západ Školní poradenské pracoviště (dále jen ŠPP) zajišťuje poskytování a koordinaci preventivních, pedagogických a poradenských služeb. ŠPP bylo ustanoveno 1.9. 2016 s cílem prohloubit spolupráci a komunikaci mezi školou a rodiči, školskými poradenskými zařízeními a základními školami z oblasti Prahy – západ (Jinočany, Tachlovice, Rudná, Ořech). ŠPP na ZŠ a MŠ Chrášťany je tvořeno výchovným poradcem a metodikem prevence, kteří úzce spolupracují s třídními učiteli a ostatními pedagogy, jakož i poradenskými zařízeními aj. Poradenské služby jsou zaměřené na: Prevenci školní neúspěšnosti, průběžnou péči o žáky s neprospěchem Primární prevenci sociálně patologických jevů (práce s třídními kolektivy, agresivita, šikana) Výchovné a kariérové poradenství Zkvalitnění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, metodická pomoc a příprava podmínek pro úspěšnou integraci těchto dětí Vytvoření systému včasného odhalování problémových projevů chování žáků ve škole Péči o vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných žáků Metodickou podporu učitelům při aplikaci psychologických a speciálně pedagogických poznatků ve výuce Osvětovou činnost pro rodiče Služby ŠPP zabezpečují: Mgr. Jana Báčová – výchovná poradkyně - evidence a sledování žáků s poruchami učení a chování, spolupráce s TU - práce s nadanými žáky, spolupráce na vypracování IVP - shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči dalších poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů - návrh řešení a opatření u žáků s problémovým chováním – spolupráce s rodiči, učiteli, institucemi Kontakty: email: reditelka@skola-chrastany.cz, Tel: 777253557 Konzultační hodiny: po domluvě Mgr. Běla Jansová – metodička prevence a kariérní poradkyně - vypracovává a kontroluje realizaci minimálního preventivního programu (MPP) na škole - prevence sociálně patologických jevů na škole (šikana, sociálně nežádoucí chování, násilí, vandalismus, …) - vedení a průběžné aktualizování databáze spolupracovníků školy pro oblast prevence sociálně patologických jevů (orgány státní správy a samosprávy, střediska výchovné péče, poradny, zdravotnická zařízení, Policie ČR, orgány sociální péče, nestátní organizace působící v oblasti prevence i jednotliví odborníci) - spolupráce s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje sociálně patologických jevů - zajišťování a předávání odborných informací o problematice sociálně patologických jevů, o nabídkách programů a projektů, o metodách a formách specifické primární prevence pedagogickým pracovníkům školy - kariérní poradenství a poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávací cestě žáků - zajišťování agendy spojené s přijímacím řízením žáků na víceletá gymnázia Kontakty: email: jansova.skolachr@seznam.cz, Tel: 737105509 Konzultační hodiny: po domluvě Kde hledat pomoc při řešení školních problémů Co mohou dělat rodiče Rodiče mají největší šanci přispět k řešení školních problémů malých dětí. Je dobré navázat vztah s učitelem – nechovat se k němu přezíravě, nepřistupovat k němu s předsudky, ale hlavně komunikovat. Pokud se problémy netýkají přímo vztahu s třídním učitelem, je vhodné řešit situaci nejprve s ním. Rodiče starších dětí by si měli uvědomit jediné – škola není středobod světa ani rodinného života. Děti by se měly rozvíjet všemi směry, známky nejsou základ rodinného štěstí. Hlavní je, aby děti byly spokojené, a až dospějí, aby se o sebe uměly adekvátně postarat. Rodiče by neměli do štěstí dětí promítat svá přání, měli by sledovat, co dítě baví, co je mu blízké, a to podpořit. Co může dělat škola či učitel Hlavně nepodceňovat problémy dětí, řešit je i tehdy, když mají kořeny jinde než ve škole. Učitel má šanci první si všimnout, že se děje něco podezřelého či negativního, může odhalit už náznaky šikany, má moc pracovat s celou třídou. Úspěch zaručuje neustálá komunikace a spolupráce školy, rodiny a samotných žáků.

Komentáře

Přidejte svůj názor