Seznam školek
vyhledávání školekVyhledat další zařízení v okolí

Mateřská škola

Jílovská 75/1175, Praha 4 - Braník 14200
https://www.mesto-brandys.cz

Adaptační plán Adaptační plán je vypracován z důvodu klidného a citlivého nástupu dětí do naší školky. Usilujeme o to, aby dítě chodilo do školky rádo a bylo v ní spokojené. Proto je nezbytná spolupráce a komunikace školky s rodiči. Ve školce se snažíme přizpůsobit adaptaci potřebám dětí. Vnímáme, že dítě potřebuje klidné přijetí, toleranci, empatický přístup nejen učitelek, ale také ostatního personálu školky. Takovým přístupem si u dítěte školka může získat důvěru a ulehčit pobyt ve školce bez přítomnosti rodiče. Kroky adaptačního plánu: Zápis, Den otevřených dveří – osobní kontakt rodičů s ředitelkou a učitelkou. Informační leták - je rozdán v době Dne otevřených dveří. Informační schůzka pro rodiče nově přijatých dětí – červen. Samotný nástup dítěte do školky má několik fází. Jednotlivé fáze délky pobytu dítěte ve školce se prodlužuje v závislosti na stupni adaptace dítěte, a to vždy po dohodě s učitelkou nebo ředitelkou školky: • 1. fáze – dítě zůstává v MŠ nejdéle do 9:30 hodin (odchází po svačině před pobytem venku, oběd a odpolední svačina se dítěti odhlašuje, rodič neplatí) • 2. fáze – dítě zůstává v MŠ nejdéle do 11:00 hodin (odchází před obědem, oběd a odpolední svačina se dítěti odhlašuje, rodič neplatí) • 3. fáze – dítě odchází po obědě 12 30 - 12 45 hodin (rodič neplatí odpolední svačinu) • 4. fáze – dítě zůstává i na spaní Jednotlivé fáze nemusí na sebe navazovat (lze přeskočit), časové období vychází vždy s individuálních potřeb dítěte. Doporučení jednotlivých fází: • 1. fáze - 1-2 týdny • 2. fáze – 1-2 týdny • 3. fáze – 1-3 týdny • 4. fáze – doporučujeme 5-6 týden Předávání dítěte do třídy: • zbytečně neprodlužujte ranní loučení (prodlužováním loučení prodlužujete pláč dítěte) • nevyvolávejte v dítěti lítost nad vzájemným odloučením • pokud bude dítě plakat, buďte přívětiví, ale i rozhodní (je běžné, že dítě pláče, poměrně často se však uklidní za pár minut po odchodu rodičů) • nikdy neodcházejte tajně, bez rozloučení • pokud dáte dítěti slib (přijdu za chvíli, přijdu po obědě), vždy jej splňte • pokud jeden z rodičů nese předávání dítěte těžce, je lepší, aby dítě vodil druhý rodič V krajních případech při neustupujícím pláči voláme rodičům, aby si dítě vyzvedli ze školky dříve. Desatero rad pro rodiče, aby usnadnily svému dítěti nástup do školky: • Navštěvujte s dítětem rodiny s jinými dětmi, mateřská centra, kamarády. • Nechávejte dítě na určitou dobu v péči jiného známého člověka. • Povídejte si s dítětem, hrajte si s ním, věnujte se mu. • Každý den si udělejte čas na čtenou pohádku. • Zaměřte se na rozvoj sebeobsluhy (použít WC, umýt si ruce, držet lžíci, obléci kalhoty, obout boty apod.) • Nespěchejte na dítě, dopřejte mu čas, aby zvládlo věci samo. • Nevychvalujte školku ani školkou nevyhrožujte, držte se reality. • Vysvětlujte dítěti vhodné a nevhodné chování, proč tomu tak je. Při nástupu do školky se rodičům doporučuje, aby dítě zvládalo tyto kompetence: • Samostatně se pohybovat, chodit, běhat. • Sedět po celou dobu u jídla, držet lžíci, pít z hrnečku. • Používat toaletu vědomě, umýt si ruce. • Chodit po schodech, držet se zábradlí. Snažit se uklízet si hračky. • Reagovat na pokyny a na své jméno.

Komentáře

Přidejte svůj názor